torsdag 7 augusti 2014

Ge upp i dag, i morgon kan det vara för sent.*

Jag vet inte ens varför jag skriver ett inlägg. Det är ju inte direkt så att bloggen lever. Jag tänkte i alla fall dela med mig av dagens händelser so far:

Gav mig på att städa av fläktkåpan och väggarna runt omkring. Inte ett helhjärtat försök, men kände mig som en förtänksam person eftersom jag börjar flyttstäda en djävla massa i förväg (om än i mikroskala) och som tar ansvar för sin egen skit och lämnar inget åt den stackarna som flyttar in efter oss. Tog ej någon före och efter bild på grund av att det inte syns nån skillnad.

Skriver på mitt CV och personliga brev. Värre än att skriva ett prov ju. Jag fick inspo och skrev en litterär inledning men nu när jag har haft kaffepaus så väller tveksamheten upp inom mig. Vem är jag?! Käck kvinna som närmar sig 30 eller lätt cynisk förvuxen tonåring som försöker bli författare? Inget känns särskilt smickrande om jag ska vara ärlig. (Båda är dock sanningen.)

Sen har jag inte gjort mer än att vara på internet fast jag inte får. Kan berätta om resten av dagens plan också:
Skriv om CV och personligt brev.
Fixa punkan på cykeln.
Fixa öl till festivalen som pågår.
Gå på festival.


 Partybild!

Partyspellista. Eller nej. Bra musik bara.


*Titeln på en bok av Fredrik Sjöberg. Har ej läst just denna men den han skrev om blomflugor. Mäkta bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar