tisdag 27 mars 2012

Hej, jag är Johanna.

Hej,

här är jag:



Jag har ju redan proklamerat att min grej är mat så mitt första inlägg handlar om just mat. Förstås.
Jag älskar mat. Jag älskar att äta, jag älskar att laga, jag älskar att diskutera mat och jag älskar den vetenskapliga aspekten bakom mat och jag är fascinerad av hur politisk mat är.
Varsågoda, mitt första recept, ha så kul!


Dagens recept: GRÖT

Förlåt om jag gör er besvikna genom att mitt första recept är gröt. Men va fan, skärp er och inse trendkänsligheten! Gröt är nästa hipstertrend efter korvstoppning. Snart kommer väl varenda förbannade kaffeställe servera småportioner med apadyr flingröra.
  • 1 dl valfria flingor (våga lämna havregrynen!)
  • salt efter behag
  • pynt; typ nötter, frön, kanel, banan, äpple, torkad frukt, honung, smör, annan frukt, sylt, sirap OCH SÅ VIDARE 
  • 2 dl vatten ca
  • mjölk av något slag, från ko, havre, soja, mandel (frivilligt)
Koka upp vatten, salt och grötflingor. Låt koka MINST 5 minuter. Och låt nu det ta lite tid för det gör skillnad både för smak och för nyttighetsfaktorn.
Konsistensen är valfri, pyntet likaså. Ät och var glad!





För ytterligare info titta in http://www.grot.se/

Tack och hej.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar