tisdag 16 oktober 2012

Berlin, veckoslutet

Jag är hemkommen igen. Det är kallare och blötare här. Jag har på mig tjockare kläder här. Jag har mer tråkiga saker jag måste göra här.

I Berlin var det tidig höst. Boyfriendo hämtade mig på flygplatsen och så åkte vi hem och köpte apagod falafel i hålet i väggen alldeles bredvid lägenheten.

På lördagen gjorde vi en utflykt och hade med oss matsäck. Vi hittade ett orangeri som vi gillade och funderade på att sno. Vi såg fyra väldigt stora rovfåglar också. Och väldigt många slott. På det hela taget var det så där trevligt småborgligt som det bara kan bli.

Vi avslutade med sydamerikansk tapas i Neukölln med Kikki. Och drinkar med gurka och så lite billig öl och cava. Och försökte gå på en klubb som inte fanns. Eller gjorde den det?

Åt pocherade ägg till frulle på söndagen och gick och frös något förbannat. Rörde oss i en bana från ett fik till ett annat till en loppis. Drack kaffe två gånger, första gången som en jävla hipster, andra gången som en del av en fransk familj. Kikki var med då också. Det var min hungrigaste dag på länge. Åt bakelser för glatta livet och avslutade med en rågod hamburgare med surkål och BBQ-sås på White Trash. Pricken över i:et.

Mindre gött var det att behöva gå upp halv sex igår för att fånga flyget. Ovärt.

Bildkavalkad!













1 kommentar: