onsdag 26 juni 2013

Polly wants a cracker

Jag visste att det var något viktigt i mitt liv som jag hade glömt. Den ligger i en liten låda, i en stor låda, size liten lägenhet, i en industripark i Göteborg och när jag inte har sett dess rygg på flera år, så har den försvunnit från mitt medvetande. Jag talar självklart om Nirvana och om skivan "Nevermind". Sönderspelad, sönderälskad, sjukt mycket alldeles för mainstream och icke-unik för fem öre, så var den i alla fall den första skiva av Nirvana som jag ägde. Och jag totalälskade den! Det gör jag fortfarande och nu har den trätt fram ur dimman och förgyller mina ändlösa studietimmar på biblioteket. När jag väl kommer tillbaka till Göteborg och tömmer den där jävla jättelådan någon gång, ska CD:n få hedersplats och synas överallt ifrån.

http://www.musik-base.de/images/artists/0000/0180/Nirvana_huge.jpg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar