söndag 14 juli 2013

The first god is the DJ

En typiskt idiotisk sak som jag tycker är sjukt rolig är när jag själv/folk omkring mig sjunger fel text till låtar. Speciellt om det handar om felhörningar som man är helt bombsäker på och således nynnar fel i ÅRATAL. Sit back, relax och känns dig smart i jämförelse.

1. När jag och Ellinor lärde känna varandra för tio år sedan bondade vi bland annat över att båda i vår respektive bandom trodde att Cat Stevens sjöng "The first God is the DJ", och när vi fick veta att att låten faktiskt heter och går "The first cut is the deepest" kände besvikelse. Inte alls lika profound ju.

2. Min bror Ludde trodde som litet barn att Bob Hund sjöng "Tralala lilla Pontus! Kom hit ska du får en puss!"

3. Det blir ju faktiskt mycket roligare om 90-talsdängan Narcotic med Liquido går "And I called your name... MICHAEL CAINE" istället for "my cocaine".


4.


5. "There's a place where no one know my name. No one knows my name, yomayomayoma-yay". Rumänska är svårt.

6. Michael Jackson. Jag vet inte hur ni känner men jag hör ALDRIG vad han sjunger. Don't stop til you get enough liksom, man hör BARA just titelstrofen, resten får man liksom sjungmumla med. Försök. I dare you. Ännu ett talande exempel:





BONUS:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar