fredag 29 mars 2013

Oh get me away from here I'm dying, play me a song to set me free

JAG ÄR UTLASAD. För första gången. Det känns vemodigt – tråkigt att lämna en arbetsplats där jag trivs, kul för nu ska jag göra en massa andra sjukt bra grejer. Till exempel på onsdag "flyttar" jag till Berlin för två månaders semester. Sjukt är det. Ni hittar mig på nåt fik med en bok och ett harmoniskt leende över munnen. Kalla mig hipsterkliché. I don't care. I love it.

Det svåraste inför resan är att välja vilka böcker jag ska packa med mig. Begränsat bagageutrymme and all that noise. Är nere på 18 stycken nu. Rimligt.

I övrigt har jag fyllt år och firat med beer pong och dutty wine.






Senaste spellistan: Ett vårskrik HEEEEEEJ

Läser just nu: Palimpsest av Catherynne M Valente
The Prisoner of Paradise av Romesh Gunesekera



... och så denna PÄRLA. Glad påsk!


2 kommentarer:

  1. åh, catherynne m valente är jag också sugen på! läsvärd??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är, hands down, fantastisk. Speciellt om man gillar språkkonst, magi, myter/sagor och en fullständig genusanalys. Palimpsest är den femte boken av henne jag läser på drygt ett år.

      Radera