onsdag 18 april 2012

En kvadratisk titt på tillvaron

Som Android-användare fick jag ganska nyligen möjligheten att börja använda Instagram. Jag var bara tvungen att testa. jag upptäckte att det finns ganska mycket saker att fota. Nedan följer några exempel:


1. Saker man hittar hemma hos mig, eller hos andra. Minimaten är Johannas men jag har en egen uppsättning hemma med en annan rätt som jag fått av Carolina.


2. Himlen. Fördelen med att bo högt upp är att 80% av ens utsikt är himmel.


3. Frukostbilder. Man är la trendkänslig eller? Det finns Instagramkonton som bara är frukostbilder. Gillar man sådana ska man nog hitta ett sånt konto att följa. Mina bilder får det inte direkt att vattnas i munnen. Lite lagom bränd lingongrova någon?


4. Utomhus. Grisarna jobbar just nu på Hisingen med att böka upp en slänt bakom ett höghus. True story.


5. Lite vadsomhelst. Vintagefiltren ger bilderna en skön brunaktig ton. Trägubben och tigern har bott hemma hos mormor och bor nu hemma hos mamma och pappa. 'Trägubben och Tigern', det låter som en bok.


6. Mat, minst lika viktigt som frukostbilderna. Jag tycker att smoothie'n längst ner ser ut som en kanin-nos.


7. Folk och fä..? Såhär på slutet blev det svårt att se mönster bland bilderna men att Johanna passar bra ihop med pappersmorötterna jag pysslade ihop till påsk tror jag alla kan se. Titthålsöga och ett tittande öga? Självklar kombination.

Så, det va allt som hänt i mitt liv de senaste 2 veckorna serverat i en behändigt kvadratiskt format.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar