onsdag 25 april 2012

Radio i mitt öra

Jag har alltsedan studenten blivit allt mer av en radiojunkie. Eller nej, allt mer av en P1-junkie. Det hela började en morgon när jag befann mig i tillståndet extrajobbare och inte hade jobb just den här dagen. Programmet handlade om svanarna som simmar i Themsen och tillhör Hennes Majestät Drottningen Elisabeth. Ett reportage om svanvaktaren och om hur den dagliga rutinen såg ut och hur den hade sett ut, förr i tiden. Jag var mesmerized! Därefter prövade jag att lyssna allt mer.
Idag lyssnar jag varje dag, frukost och eftermiddag/kväll. Och just i dag var det Nya Vågen. Ett kulturprogram utan dess like men med en oerhört nyanserad och sansad diskussion kring aktuella ämnen. Man blir bildad av att lyssna, man blir intresserad, jag blir GLAD av att lyssna. Lyssna själva:



Lyssna: Kulturradion: Nya Vågen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar