måndag 26 november 2012

Kung Bälta och hans ädla springare.

Idag så visade Konstgreppskarin upp en bild som jag gjorde och skickade till henne på sin blogg! Så himla roligt att göra något som någon annan tycker om. Karins blogg är ett ställe man kan ta sig till när man behöver piggas upp eller inspireras. Allt hon gör blir bara magiskt bra. Om du inte redan varit inne på Karins Konstgrepp så tycker jag du ska gå in och läsa. Som en vitaminkick för själen.

Bilden som Karin fick. Idén kom från Karins beskrivning av sin drömtatuering i en tävling på Facebook.

Det här var inte första gången Karin inspirerade mig till att skapa. Tidigare har jag gjort de här porträtten föreställande Karin själv:



Den gången la Karin också upp bilderna på sin blogg, det inlägget hittar du här. Gemensamt för båda gångerna är att bältan fick vara med då med, fast det var innan han hade tagit plats på tronen.

Nu ska jag fira med en stor kopp te. Tack för allt du gör Karin!

3 kommentarer:

  1. Fantastiska bildet! Min favorit är nog den med enhörningen ändå. Mycket storslagen mystik i den. Tänker lite på Sagan om Ringen. Fantasy över lag. Och episka äventyr.
    Och sen kan jag ju inte låta bli att älska en blogg där man i headern har purjolök! Jag älskar purjolök! Av alla grejer jag tecknar för tillfället kommer nog purjolök på en klar tredjeplats efter isbjörnar och flygande hus. Mmm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Purjolök-power! Fast isbjörnar och flygande hus låter faktiskt ännu bättre. Hade velat se alla tre i en kombination, kan man önska sig det? (Och tack!)

      Radera