måndag 5 november 2012

Jag är hungrig.

Jag är hungrig. Mata mig!
Här är all mat jag tänker måste tillverkas i mitt kök under resterande år:

  • Vegetarisk curry. Egen currypasta fräses och blandas sedan med kokosmjölk, stekta bitar av aubergine och kikärtor.
  • Oststinn polenta med svampragu
  • Southern style ribs 
  • Blinier extra allt (framför allt saltgurka, honung och smetana till förrätt!)
  • Socca (kikärtspannkaka)
  • Surkålsgryta på broskben med klimp
  • Refried beans med hemgjord salsa, avokado, ost i massor och nachos
  • Morots- och jordnötssoppa med chili och lime
  • Dumplings av alla möjliga slag
  • Len och fin blomkålssoppa
  • Italiensk lenticchiesoppa
  • Mjölksyrade morötter, kål, gurka
  • Empanadas!
  • Gözleme

Givetvis finns det mer mat. Som går att äta, som ska ätas, som ska tillagas. Det kommer mera!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar