torsdag 22 november 2012

Åsiktsguiden, eller "Hur jag slutade oroa mig och lärde mig att hata allt"

Herregud. Jag insåg att jag inte ens hade ett inlägg på första sidan av dis here blogg. EJ OK. Jag har korsat den tunna, blåa ARBETSLINJEN och den tar helt död på all inspirado och kreativa bloggdrift. Speciellt veckor som denna då jag går upp fem, pendlar till BORÅS, webbar hela dagen, kommer hem fem, dör bleka trötthetsdöden, är sur tills läggdags, kollapsar. Men! Jag är så JÄVLA TACKSAM för mitt vikariat! Tro aldrig annat.

I alla fall. Allt mitt huvud fylls med dagarna i ända är, naturligt nog, nyheter. Så jag tänkte dra en snabb tyckar-lista över senaste tidens storsnackisar. Vill du framstå som en god och förnuftig person? Tyck då såhär:

SD brakar ihop: ...
Gaza: Ponera David vs. Goliath. VEM FAN HEJAR PÅ GOLIATH?
Klimathotet är ännu mer ett faktum: Naturen är redan körd. Det är vårt fel. Sluta bilpendla! Sluta slänga mat! Sluta köpa ny mobil om din gamla funkar, herregud vad är det för fel på dig!
Zlatan: Four for you Zlatan Coco, you go Zlatan Coco. Nästa gång: gör så när vi har nåt att vinna på det. Thx.
Stig Larsson: Denna person är alltså erkänd pedofil? Och någon typ av författare, som gillar att skriva om att han våldtar folk och vill ligga med barn? Ok, jag ska bara ringa ett samtal, be right back... WOOP WOOP IT'S DA SOUND OF DA POLICE.
Rihanna och Chris Brown: Bää för Riri, boo för CB, boo för att hon tar honom tillbaka. MEN: boo för att recensenter förebrår henne för att vara en "dålig förebild". HAN är en dålig fucking förebild. Hon gör som hon vill, tar ett uppenbart värdelöst beslut men BRYTER INTE MOT LAGEN GENOM ATT FÖRSÖKA DÖDA NÅGON. Det är inte hon som är problemet här.
Årets julklapp: DIN MAMMA är årets julklapp.

Där här ni veckans Åsiktsguiden. Håll till godo. (Disclaimer: Jag har alltid rätt)

Trevlig helg.

1 kommentar:

  1. Hahaha! Jag dör! Det här var det bästa jag läst på länge.

    SvaraRadera