lördag 1 december 2012

Mitt totemdjur

Häromdagen kom jag ju fram till att mitt totemdjur förmodligen är björnen och efter denna insikt gjorde jag ett 'totemdjurs-test' på nätet. Planen var bara att bekräfta det jag redan visste men tydligen så är björnen bara mitt totemdjur till 11 procent! Mest var jag varg, örn och hjort. Sist var jag björn. Jag har bestämt mig för att skita i det. Vad vet en hemsida om mig anyway? Dessutom kändes björnens beskrivning mest passande för mig ('laid back', 'easygoing', 'unorganized', 'like to eat' och 'cry over trivial matters' för att nämna några). Ligger det förresten inte lite i totemdjurens natur att man väljer dom själv? Vad vet jag. Jag vet ärligt talat inte ens vad ett totemdjur är, men det är ett roligt ord. To-tem.

Mitt inre totemdjur håller på att ta form.

Min starka dragning mot björnar fortsätter i alla fall och just nu har jag inte mindre än fyra björnbilder på gång samtidigt. I kväll såg jag dessutom Brave och blev överraskad av en massa björnar även där. Jag tog det som ett tecken.

Totemdjur eller inte; Björnar är bäst, ingen protest.



(Jag inser att mina bloggkollegor bloggar om viktiga saker och jag bloggar om totemdjur. Tror det är en typisk björngrej.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar