onsdag 5 december 2012

Surfguiden, eller "Hur jag dödar tid jag inte har men kallar det förkovran"

Jag vill tacka internet, som har gett mig så mycket. Äääeee men här finns ta mig fan allt. Genom alla mina faser och besatta perioder (harry potter, japan, brittiska indieband etc etc etc) har det bara vart att djupgoogla lite, hitta ena änden av en tråd och sen bara nysta vidare. Man hittar en hel del änna! Många idioter såklart, men framför allt många HELT GRYMMA. De poppar upp nu som då i bloggar, retweets, på forum. Vissa kommer man tillbaka till. Några år ut och år in. Andra är ba helt pinfärska i denna gigantiska bredbansbuffé. Här är tre favoriter som ni borde kolla in när ni tröttnat på ert gamla slentriansurfande:


_MG_3562 F1000014
Femton Pixlar Hildas fotoblogg. Hon är kompis med min lillebror, 16 år gammal och HUR GRYM SOM HELST insåg jag när jag nyligen klickade på en blogglänk som dök upp på min brors facebook. Man vill dö för att man är gammal och sämst jämförelsevis. På ett bra sätt! HÄR är till exempel bilder från när både jag och Hilda och mormor och Greger var hemma hos mina päron och glöggade nyss. Hon får alla att se snygga ut, bara en sån sak. Hilda är redan pro och ska göra en film på beställning av kulturförvaltningen so WATCH THIS SPACE.




Rookie Tavi Gevinsons "tjejtidning". Uppdateras tre gånger per vardag. Varje månad har ett tema ("Paradise", "Drama", Freedom" etc.) Både redaktionellt, frilans- och läsargenererat material; foton, texter, spellistor, tips, konst, musik, känslor, politik, stil, substans. Inne på sitt andra år och håller utmärkt kvalla så gott som dagligen.






Oh No They Didn't Denna sida är mitt crack. Mitt chrystal meth. Min oändliga burk Ben&Jerry's. Kändisskvaller och blandad populärkultur i inläggsform som användarna själva gör och submittar. Det finns dock moderatorer så det hela håller någon form av verkninghöjd. Kommentarerna gör hela sidan. Ofta först eller i alla fall jävligt snabb med skandaler.


Det var allt för denna gången. Surf's up boos and hoos!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar